Ometepe - Reisverslag uit Moyogalpa, Nicaragua van Loesentobyinnicaragua - WaarBenJij.nu Ometepe - Reisverslag uit Moyogalpa, Nicaragua van Loesentobyinnicaragua - WaarBenJij.nu

Ometepe

Door: Loes

02 Augustus 2017 | Nicaragua, Moyogalpa

Het valt op Ometepe al snel op dat er weinig te beleven is. Ik word spontaan sjagrijnig als ik zie waar we slapen... In the middle of nowhere. 2 kilometer van de enige drukke weg af. Je zult denken, 2 kilometer valt toch wel mee. Nee. 2 kilometer zandpad.
We besluiten daarom al snel dat we op maandag en dinsdag een ATV willen huren. Een taxi naar het dorp is 25 dollar. Dus als we iets willen zien van het eiland zijn we al snel bakken met geld kwijt.
Met de ATV rijden we op maandag als eerste naar Ojo Del Agua (Het oog van het water, ofzoiets). Lekker zwemmen in een natuurbad. Helaas komt het er met bakken uit na een half uurtje en hebben we geen handdoek bij. Toby rijdt terug (jaja, meneer gebruikt z'n rijbewijs 'n keer) maar de regen doet pijn aan je gezicht en lichaam, ben blij dat ik achter Toby zit! Ojo del Agua was mooi!

We slapen in een hotel bij een museum. Het is niet echt een hotel maar meer huisjes naast elkaar. 2 grote bedden en een warme douche. Erg fijn.

Vandaag, dinsdag, zijn we naar Altagracia gereden, niks te doen. Toen doorgereden naar de andere vulkaan. Naar Balque. Lekker gegeten!
Maar verder weinig te doen.

Onderweg komen we op Ometepe heel erg veel dieren tegen. Honden, paarden, koeien, kippen, varkens, katten. En allemaal met hun kinderen. Leuk om te zien, sommige nogsteeds zielig. Zeker als je van de main road afwijkt kom je wel erg magere beestjes tegen. Maar als je die allemal wil helpen.........

Ometepe is een grote kinderboerderij, maar meer moet je er niet van verwachten. We hadden de vulkaan kunnen beklimmen, maar dat is 8 uur aan een stuk klimmen en ik klauteren en dat zagen we niet zitten.
Morgen hebben we om 11.00 de boot naar San Jorge waar we een taxi nemen naar San Juan del Sur.
Eens kijken of we daar een potje kunnen surfen.

• 02 Augustus 2017 - 10:35

Rene:

Was toch weer een paar dagen echt anders... goede reis verder